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Policies

Zippo-Produkte werden mit Qualität und Integrität hergestellt. Wenn Du das Bedürfnis hast, einen Artikel, den Du auf Zippo.de gekauft hast, zurückzugeben, um eine Rückerstattung zu erhalten, verwende bitte die folgenden Richtlinien:

Richtlinien

  • Wir bearbeiten Deine Rücksendung gerne innerhalb von 14 Tagen ab dem Datum, an dem Du oder ein Dritter, der nicht der Zusteller ist, die Waren in Besitz genommen hat.
  • Waren, die durch Missbrauch, unsachgemäßen Gebrauch, normale Abnutzung oder mangelnde Sorgfalt beschädigt wurden, fallen nicht unter die Herstellergarantie und können nach dem Kauf zu keinem Zeitpunkt zurückgegeben werden.
  • Wenn Du Dein Zippo-Produkt bei einem autorisierten Zippo-Händler gekauft hast, wende Dich an diesen Händler, um Einzelheiten zu seinen Rückgabebestimmungen zu erfahren. Zippo Deutschland akzeptiert keine Rückgabe von Waren, die über Einzelhändler gekauft wurden.
  • Waren, die für eine Rückerstattung per Kreditkarte zurückgegeben werden, müssen sich in neuem, unbenutztem Zustand befinden.

Wie man ein Produkt zurückgibt:

Um ein Produkt zur Gutschrift zurückzugeben, füge die folgenden Informationen auf der Rückseite dieses Briefes hinzu und lege sie Deiner Rücksendung bei:
Bestellnummer
Name
Adresse
Telefon und E-Mail, damit wir Dich bei auftretenden Problemen kontaktieren können


Verpacke Deine Rücksendung und sende sie an: 

Zippo.de Rücksendung

Yusen Logistics Deutschland GmbH, Halle E, Marseiller Str. 14-16, 47229 Duisburg

 

Customized Products

Engraved  merchandise CANNOT be returned or exchanged.

 

Refund Process

Upon receipt of products, refunds will be processed to the form of payment used on the original order.

Refunds will include product and sales tax amount only. In the event that an incorrect item was shipped, or if products were damaged in transit, we will also include shipping charges in your refund.

Credit Card Refunds

For credit card refunds, allow up to two billing cycles for the credit to appear on your statement.

Check/Money Order Refunds

If you return a product purchased with a check or money order as payment, a check will be issued and mailed to you within two weeks of receipt of returned product. 

eGift Card Order Refunds

If you return a product purchased with a Zippo Germany eGift Card the refund will be returned to your eGift Card. If the order was paid for with a Zippo Germany eGift card in combination with a credit/debit card, the credit/debit card will be credited up to the original amount charged.  Any remaining credit due will be reimbursed to the eGift Card.  You will receive a new email reminding you of your eGift Card balance and Card number.

 

DEFECTIVE MERCHANDISE RETURN

To return a defective product, follow the instructions in the repair section.  

 

IMPORTANT NOTES

We do not accept C.O.D. deliveries.

You must include a return address. For the safety of our employees, any package received without a return address on the outside of the package will be destroyed, and Zippo Germany will not replace the contents of the package. Thank you for your cooperation.